Wymogi formalne
Prace dyplomowe (inżynierskie oraz magisterskie) należy umieścić w e-dziekanacie do:
- 15 stycznia bieżącego roku na studiach kończących się w semestrze zimowym,
- 15 czerwca na studiach kończących się w semestrze letnim*.
Nieumieszczenie pliku pracy dyplomowej lub niezłożenie w Dziekanacie podania o przesunięcie terminu umieszczenia pracy dyplomowej w wyznaczonym terminie skutkuje skreśleniem z listy studentów.**
* Artykuł 33 pkt 1 Regulaminu studiów Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
** Artykuł 42 pkt 3 Regulaminu studiów Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
Procedura przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej na WTiICh
Zgodnie z Regulaminem studiów obowiązujący od 1 października 2022 roku (Uchwała nr 96 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 25 kwietnia 2022r.):
- pierwsze przedłużenie - w szczególnych przypadkach, na wniosek studenta, przy pozytywnej opinii opiekuna pracy, dziekan może przesunąć termin umieszczenia pracy dyplomowej w USI o okres nieprzekraczający trzech miesięcy (§33, par. 4).
- kolejne przedłużenie - w przypadku udokumentowanych zdarzeń losowych (np. zwolnienie lekarskie, wypis ze szpitala), na wniosek studenta, przy pozytywnej opinii opiekuna pracy, dziekan może tylko raz przesunąć termin umieszczenia pracy dyplomowej określony w pkt. 4 (§ 33, pkt. 5).
Egzamin dyplomowy powinien się odbyć nie później niż 2 miesiące od dnia złożenia pracy dyplomowej (§34, pkt. 1).
Procedura złożenia pracy dyplomowej na WTiICh
ZARZĄDZENIE NR 80 Rektora ZUT z dnia 13 czerwca 2022 r. w sprawie Procedury procesu dyplomowania w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie (format: pdf, rozmiar: 8,27 MB)
- Student umieszcza w e-dziekanacie:
- plik pracy dyplomowej, a następnie informuje o tym opiekuna pracy,
- streszczenie oraz słowa kluczowe w języku polskim i angielskim.
- Opiekun pracy w terminie 5 dni od daty umieszczenia przez studenta pracy dyplomowej:
- sprawdza pracę i po jej zatwierdzeniu oznacza w e-dziekanacie status „zaakceptowana”,
- pobiera z e-dziekanatu plik pracy i sprawdza ją w systemie JSA. Następnie przekazuje pocztą wewnętrzną do Dziekanatu Raport z JSA w kolorze.
- Student w terminie nie dłuższym niż 8 dni od daty umieszczenia pliku pracy dyplomowej pobiera z e-dziekanatu zaakceptowany plik pracy i dostarcza do Dziekanatu w terminie 3 dni od daty zaakceptowania przez promotora:
- pracę dyplomową (1 egz.) - wydrukowaną dwustronnie w kolorze i zbindowaną;
- oświadczenie dot. przestrzegania praw autorskich (jako osobny dokument);
Datą złożenia pracy dyplomowej jest data wygenerowania przez opiekuna raportu głównego z JSA w wyniku badania pracy.
4. Po złożeniu pracy dyplomowej student dostarcza do Dziekanatu:
- wykaz czynności do wykonania przed wyznaczeniem terminu egzaminu dyplomowego;
- wniosek o dopuszczenie do egzaminu dyplomowego i wyznaczenie jego terminu;
- wniosek o wydanie dyplomu ukończenia studiów.
UWAGA! Wniosek o dopuszczenie do egzaminu dyplomowego i wyznaczenie jego terminu składamy, po zaliczeniu wszystkich przedmiotów.
Pracę dyplomową uznaje się za niezłożoną w terminie, w przypadku, gdy:
- Praca nie została umieszczona w USI w terminie określonym w §33 pkt. 1 Regulaminu studiów;
- Umieszczona w USI praca nie uzyskała statusu „Zaakceptowana” w terminie 5 dni od daty umieszczenia w USI;
- Student nie dostarczył do dziekanatu pracy w formie papierowej w terminie 3 dni od daty zaakceptowania przez opiekuna pracy dyplomowej.
Warunkiem wyznaczenia daty obrony jest dostarczenie wszystkich wniosków oraz raportu JSA do Dziekanatu!
DYPLOM WRAZ Z ODPISAMI JEST WYDAWANY BEZPŁATNIE
OPŁATA ZA DODATKOWY ODPIS DYPLOMU w wybranym języku obcym (angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim):
- 40,- PLN - dla absolwentów, który rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020;
- 20,- PLN - dla absolwentów, który rozpoczęli lub wznowili studia w roku akademickim 2019/2020 i latach następnych.
OPŁATA ZA DODATKOWY ODPIS SUPLEMENTU tylko w języku angielskim:
- BRAK OPŁAT - dla absolwentów, który rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020;
- 20,- PLN - dla absolwentów, który rozpoczęli wznowili studia w roku akademickim 2019/2020 i latach następnych. *
*Pkt 3 Komunikatu nr 7 Rektora ZUT w Szczecinie z dnia 1 marca 2021 r. (format: pdf, rozmiar: 1,19 MB)
Praca dyplomowa w wersji elektronicznej powinna spełniać następujące wymagania:
- musi być tożsama z wersją papierową (zabrania się np. umieszczania znaków wodnych),
- musi być zapisana w jednym pliku w formie PDF pozbawionym zabezpieczeń i umożliwiającym wyszukiwanie tekstu w całej treści pracy,
- rozmiar pliku pracy dyplomowej nie może przekraczać 20 MB, a z załącznikami 60 MB,
- zawierać streszczenie i słowa kluczowe w języku polskim i angielskim.
Wymagany układ pracy dyplomowej:
- Strona tytułowa.
- Streszczenie pracy i słowa kluczowe (w liczbie nie większej niż pięć).
- Spis treści.
- Wstęp i cel pracy (w którym należy umieścić wprowadzenie do tematu pracy; cel pracy powinien być jasno sformułowany, zawierać przesłanki uzasadniające wybór tematyki badawczej).
- Część literaturowa (przegląd literatury związanej z tematem pracy).
- Część doświadczalna (np. charakterystyka wykorzystanych odczynników lub surowców, zastosowanych metod badawczych, aparatury analitycznej, itp.).
- Wyniki i dyskusja (opis uzyskanych wyników badań; odniesienie wyników badań do przeglądu literatury dotyczącej analizowanego problemu badawczego ).
- Wnioski (podsumowanie) (zamieszczone w punktach zwięzłe podsumowanie wyników uzyskanych w ramach przeprowadzonych badań).
- Spis literatury (bibliografia) - podawać tylko przywołanej w tekście pracy materiały źródłowe (artykuły naukowe, podręczniki akademickie, normy, poradniki, strony www). W zależności od zaleceń promotora, wykaz cytowanej w pracy literatury może być zestawiony w porządku alfabetycznym) , według nazwisk autorów (pierwszego autora) (np. „w reakcji alkilowania benzenu uzyskuje się…” (Kowalski i in. 2015) lub w kolejności cytowań w tekście pracy (np. „w reakcji alkilowania benzenu uzyskuje się…” [1]).
- Załączniki (np. tabele, wykresy itp., nie zamieszczone w tekście pracy).
Wymagania redakcyjne:
- czcionka - Times New Roman, Arial, Franklin, Gothic Book
- rozmiar czcionki - 12 (tytuły rozdziałów - 14), tekst wyjustowany,
- odstęp między wierszami - 1,5 wiersza,
- margines górny - 2,5 cm,
- margines dolny - 2,5 cm,
- margines lewy (na oprawę) - 3,0 cm,
- margines prawy - 1,5 cm,
- numeracja strony - u dołu,
- rozdziały powinny rozpoczynać się od nowej strony,
- praca składana w dziekanacie musi być wydrukowana dwustronnie i zbindowana, natomiast praca składana u opiekuna pracy oraz recenzenta, powinna być wydrukowana jednostronnie.
Druki do pobrania
- Strona tytułowa pracy dyplomowej (inżynierska/magisterska) (format: docx, rozmiar: 35 kB)
- Oświadczenie dot. przestrzegania praw autorskich (format: docx, rozmiar: 15,90 kB)
- Wniosek o wydanie dyplomu ukończenia studiów (format: docx, rozmiar: 26 kB)
- Wniosek o dopuszczenie do egzaminu dyplomowego i wyznaczenie jego terminu (format: docx, rozmiar: 22 kB)
- Recenzja pracy dyplomowej (format: doc, rozmiar: 41 kB)
- Podanie o przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej do prodziekana ds. studenckich (format: doc, rozmiar: 30 kB)
- Podanie o zmiane tematu pracy (format: docx, rozmiar: 35 kB)
- Wniosek o wydanie dyplomu ukończenia studiów (format: docx, rozmiar: 26 kB)
- Zgłoszenie tematu pracy dyplomowej (format: docx, rozmiar: 17,25 kB)
- Zgłoszenie tematu pracy dyplomowej - podmiot zewnętrzny (format: docx, rozmiar: 17,25 kB)
- Wniosek o nadanie pracy dyplomowej statusu "utajniona" (format: docx, rozmiar: 19,30 kB)
- Podejrzenie plagiatu (format: docx, rozmiar: 15,81 kB)
- Wykaz czynności do wykonania przed wyznaczeniem terminu egzaminu dyplomowego (format: docx, rozmiar: 15,33 kB)
„Prace utajnione” zawierające:
- informacje podlegające ochronie na podstawie przepisów o ochronie informacji niejawnych – nie podlegają sprawdzaniu programem JSA,
- tajemnice przedsiębiorstwa – podlegają badaniu antyplagiatowemu, dostęp do ich treści ma tylko promotor posiadający do tego uprawnienia.
Pracy dyplomowej, której dziekan nadał status „utajniona”, nadaje się oznaczenie „praca utajniona” – w górnym, prawym rogu każdej strony
pracy w wersji papierowej,
- na nośniku elektronicznym zawierającym tekst pracy,
- w uczelnianym systemie informatycznym.